Bekende foutmeldingen bij e-mailen

E-mail is een van de eerste protocollen waarmee het internet groot is geworden, en wat ook nog steeds bij uitstek hét communicatie-middel is.

Omdat het zo breed gebruikt wordt, en door zoveel mensen, lijkt het alsof dit een vanzelfsprekende dienst is wat altijd werkt. Niets is minder waar. E-mail is een ontzettend geavanceerde techniek waarbij alle mail-servers op de wereld voor moeten samenwerken, en aan dezelfde standaarden moeten voldoen. Deze standaarden zijn jaren geleden vast gelegd, en mocht een server niet aan deze standaarden voldoen dan zullen mail-connecties niet tot stand komen met eventuele 'overtreders'.

Om het troubleshooten van mail-problemen in goede banen te leiden, zijn er dan ook in de mail-standaarden zogenoemde 'foutcodes' afgesproken. Hieronder een lijst met de meest voorkomende foutcodes die wij dagelijks tegen komen.

    Klik op de foutmelding voor meer informatie:
  • 550 mailbox unavailable
  • 421 Too many concurrent SMTP connections
  • 550 Disk quota exceeded
  • 550 unrouteable address
  • 550 High probability of spam
  • HELO should be FQDN
  • Authentication required
  • Relay not permitted

Your response helps us to improve this service. We greatly appreciate your feedback.


Powered by LiveZilla Live Chat Software