Wat is het verschil tussen een priority, storing en emergency ticket?

Neem je een VPS, dedicated server of colocatie-dienst af bij Flexwebhosting? Dan kun je altijd, ook in het weekend, rekenen op onze support.

Hiervoor hebben we drie extra type tickets voor je.

Priority

Je hoeft bij ons nooit lang te wachten op een antwoord. 'Lang' is dan natuurlijk wel een relatief begrip. Want het antwoord op de ene vraag kan best een paar uur duren, terwijl ik op andere momenten gewoon NU antwoord wil.

Hiervoor kun je dan een priority ticket aanmaken. Met zo'n ticket krijg je voorrang op de gewone tickets. Voordringen in de rij bij de Python of Droomvlucht, zeg maar.

Een priority ticket pakken we binnen 15 minuten op. Dat wil dus niet zeggen dat ook binnen dat kwartier je probleem is opgelost (sommige dingen duren gewoon een half uur, PHP opnieuw installeren bijvoorbeeld). Maar dan weet je in ieder geval wel dat je niet hoeft te wachten op al die andere vragen in onze ticketbox.

Het insturen van een priority ticket kost €45 ex btw en wordt direct in rekening gebracht.

Storing

Het hele serverpark wordt continue gemonitord door mannen met brillen. Bij iedere piep wordt er gekeken naar de oorzaak en een oplossing. Daar mag je van uit gaan bij een hostingprovider en dat doen we dan ook.

Maar niet alles piept. Een website die het niet doet omdat een database is gecrasht, wordt door ons niet opgemerkt. Een e-mail die niet aankomt omdat een IP-adres op een blacklist staat, krijgen wij niet automatisch te horen. Hoe goed je ook kijkt of hoe mooi het montuurtje is, dan doen we er niks aan.

Voor dit soort storingen kun je een storing ticket insturen. Zo'n ticket wordt direct opgepakt door zo'n man met zo'n bril. We reageren hier binnen 15 minuten op. Je kunt een storing ticket insturen voor storingen aan netwerk, hardware of besturingssysteem.

Let op: aan het gebruik van deze optie kunnen kosten verbonden zijn. Wanneer de oorzaak van de storing te herleiden valt naar jou of een gebruiker van de server en niet naar door ons gemanagede onderdelen van je server, wordt het ticket als een priority behandeld en als zodanig gefactureerd. Dan kost dat dus €45 ex btw.

Emergency

Het zou zo fijn zijn als alle problemen tijdens kantooruren zouden optreden. Dat de laatste de deur achter zich dicht trekt en dan alle servers gewoon blijven draaien.

Helaas werkt het niet zo. Ook 's nachts geven harde schijven de brui er aan. Ook in het weekend wordt een webshop geDDOSd. Daarom is er altijd iemand wakker om je te helpen.

Voor ernstige storingen 's nachts of in het weekend kun je een emergency ticket insturen. Een emergency ticket wordt, ook 's nachts of in het weekend, door een collega behandeld. We reageren hier binnen 15 minuten op. Je kunt een emergency ticket insturen voor storingen aan netwerk, hardware of besturingssysteem.

Let op: ook hiervoor geldt dat als de oorzaak te herleiden valt naar iets wat jij of een gebruiker zelf in de hand hebben gehad, er kosten in rekening worden gebracht. Hiervoor geldt dan het uurtarief buiten kantooruren. Kijk op de website voor het actuele tarief.

116 of 353 people found this helpful.   


Powered by LiveZilla Live Chat Software