Berichten van mijn contactformulier komen niet aan in mijn eigen mail

Wanneer je een website hebt, dan heb je ongetwijfeld een contact-formulier om bezoekers de kans te geven contact met je op te nemen. Nu kan het zijn dat je naast een hostingpakket bij Flexwebhosting een maildienst bij een andere partij afneemt. Veel voorkomende voorbeelden hiervan zijn Microsoft Office 365 en Google Apps.

Omdat de server waar je website op staat ook direct een mailserver is, zal er tegen de mailserver van je hostingpakket dus gezegd moeten worden dat hij niet de mail intern, op de eigen server, verwerkt... maar juist moet kijken naar de situatie op het internet! Met andere woorden, de lokale mailafhandeling van de server zal moeten worden uitgeschakeld.

Bij dit verhaal wordt vaak de vergelijking gemaakt met het afleveren van een kaartje bij de buren. Dit ga je niet wegbrengen naar het postkantoor met alle kosten en moeite van dien, dit kaartje gooi je snel even door de brievenbus van de buren. De server doet dit in feite ook omdat het domein 'bekend' is, en het gemak is dan groot door te zeggen: Lever het bericht maar hier af!

De lokale mailafhandeling is gelukkig eenvoudig uit te schakelen via DirectAdmin (in het geval van een eigen server/VPS) door in te loggen als gebruiker van het domein, en naar de pagina 'MX-records te gaan'

Let op: Wanneer je geen eigen server hebt dan kun je ons een bericht sturen met het verzoek om de lokale mailafhandeling uit te schakelen voor je domein.
Your response helps us to improve this service. We greatly appreciate your feedback.


Powered by LiveZilla Live Chat Software