Wat is Managed?

Ik heb een Managed server, maar wat is dat nu eigenlijk?

Wanneer je bij ons gaat kijken naar een eigen virtuele private server, ofwel 'VPS', dan krijg je ongetwijfeld te maken met de term 'Managed'. Maar wat houdt dat nou precies in?

Wat doen wij, maar wat ook zeker niet

Zodra wij een server opleveren met DirectAdmin, staan hier bepaalde 'standaard' software installaties op met onze configuraties. Denk hierbij aan de volgende software:

  • Apache-webserver
  • PHP 7.2
  • Exim-mailserver
  • Dovecot-IMAP/POP3-server
  • Roundcube-webmail
  • DirectAdmin-controlepaneel
  • Mysql/MariaDB-Database-server
  • ProFTPd-FTP-server
  • SSHd-SSH-server
Op deze software krijg je bij een Managed VPS altijd support, en mochten er problemen zijn dan zullen deze zo spoedig mogelijk worden opgelost! Mocht je na een zoekopdracht op de kennisbank niet de oplossing vinden, dan kun je altijd een ticket aanmaken via je klantenpagina!

Maar hoe zit het met minor updates?

Een hele goede vraag, en dat blijft altijd een lastig punt voor ons. Het is namelijk zo dat wanneer je zelf volledig toegang hebt tot de server, wat bij ons het geval is, dat je ook een heleboel software zelf kunt installeren en configureren zonder dat wij dat weten. We zijn hier dus extra voorzichtig in, en zullen nooit automatische updates van bovenstaande software uitvoeren zonder dat hier in een ticket om gevraagd is vanuit de klant! We voorkomen hiermee vervelende situaties waarbij wij heel enthousiast gaan updaten, en dat na de updates alle websites op je server offline zijn.

Nu is het zo dat ook wij onze systemen hebben om automatisch updates uit te voeren, en dat wij maar al te graag klaar staan om je updates uit te voeren. Mocht je dus een melding krijgen dat je 'Custombuild versions.txt' oud is, geef ons even een seintje met je akkoord om updates uit te voeren en wij gaan voor je aan de slag.

En major updates?

Wanneer je van PHP 7.0 naar PHP 7.2 wilt, of van Apache 2.2 naar Apache 2.4, dan zijn dit major updates die een groot effect kunnen hebben op je websites. Deze updates zullen wij enkel op expliciete aanvraag van de klant uitvoeren, met een akkoord voor de risico's. Als je dus wilt upgraden van PHP, wat de meest gevraagde update is, geef dit dan aan in een ticket.

Zijn er nog meer voordelen aan Managed?

Jazeker, omdat je een Managed VPS hebt, krijgen je vragen een hogere prioriteit bij onze Technische dienst tegenover Un-managed diensten. Onze doelstelling is om alle vragen over Managed diensten binnen één uur te beantwoorden, mocht je een dringende vraag hebben kijk dan naar de andere opties qua tickets. Om de volledige SLA te lezen over onze Managed diensten, klik dan op de volgende pagina.

Your response helps us to improve this service. We greatly appreciate your feedback.


Powered by LiveZilla Live Chat Software