Waarom kan ik vanuit kantoor niet bij mijn hostingpakket komen?

Zal je altijd zien. Heb je 's avonds nog ingelogd en aan je website of e-mailadres gewerkt, kun je er overdag niet meer in.

Inloggen in het hostingpakket gebeurt via een aparte poort. Dat is eigenlijk niks anders dan een ingang naar een server. Iedere dienst heeft zo zijn eigen poort. Webverkeer gaat over poort 80 of 443, e-mailverkeer over poorten 110, 143, 465, 587, 993 of 995. En het verbinden met het controlepaneel van je hostingpakket gaat via 2222.

Nu is 2222 geen alledaagse poort die voor veel dingen gebruikt wordt. Sterker nog: eigenlijk voor vrijwel niks, behalve dus DirectAdmin. In veel bedrijfsnetwerken of (te goed) beveiligde thuisnetwerken staat poort 2222 dan ook standaard gesloten.

Om dit te controleren, zou je kunnen proberen om vanaf een ander netwerk je controlepaneel te benaderen. Zet je smartphone's 4G netwerk eens in als hotspot en probeer het dan nog eens. Gegarandeerd dat het dan wel werkt.

Heb je zelf geen controle over je netwerk? Neem dan contact op met je netwerkbeheerder of ICT-afdeling of, als je gewoon thuis zit, je internetprovider.

Your response helps us to improve this service. We greatly appreciate your feedback.


Powered by LiveZilla Live Chat Software