Hoe wijzig ik een DNS-record in de klantenpagina?

Als je iets anders gaat doen met je domeinnaam, bijvoorbeeld een webshop bij een andere provider of een Exchange mailomgeving bij Microsoft of Google, dan moet je wat in het DNS aanpassen. Vaak krijg je dan een lijstje met benodigde DNS-records aangeleverd en word je vervolgens aan je lot overgelaten.

In de klantenpagina kun je gelukkig zelf je DNS-records aanpassen.

Stap 1: DNS

In de menubalk staat een knop naar de DNS-pagina. Daar vind je een overzicht van alle domeinnamen die we voor jou in het DNS kunnen vinden.

Domeinnaam gevonden? Klik op de groene knop Beheer om naar de volgende stap te gaan.

Stap 2: Record bewerken

Als het goed is, zijn er een aantal DNS-records bekend voor deze domeinnaam. Kies het record dat je moet wijzigen en klik op het potloodje met het groene pijltje aan het einde van de regel.

Tip: Heb je het hele record niet meer nodig? Het potloodje met het rode stop-bord verwijdert het voor je.

Vul de nieuwe waarde in en klik op de groen knop Opslaan om de gewijzigde informatie op te slaan. Nu ben je klaar en is het een kwestie van afwachten.

Let op: een DNS wijziging is nooit direct actief! Dat ligt aan de TTL en kan alleen beperkt worden door vooraf actie te ondernemen.
Your response helps us to improve this service. We greatly appreciate your feedback.


Powered by LiveZilla Live Chat Software