Wanneer worden mijn diensten verlengd?

Voor al je diensten hanteren we een opzegtermijn van ten minste één kalendermaand voor de verlengdatum. Vanaf dat moment worden je diensten gefactureerd en verlengd.

Factuur

De factuur voor een verlenging worden op vaste tijden verstuurd. Dat gebeurt standaard op de eerste en vijftiende dag van de maand.

Tijdens een factuurronde wordt er voor alle producten die tussen twee en vier weken van die dag verlengd gaan worden een factuur aangemaakt.

Voorbeeld

Stel, je hostingpakket loopt van 1 januari tot 31 december. Dat houdt het rekenen simpel.

  • De verlengdatum is dan 1 januari volgend jaar.
  • De uiterste ophefdatum is 30 november dit jaar. Op 1 december verstrijkt de opzegtermijn en vanaf dat moment kun je niet meer opheffen.
  • Op 15 december ontvang je de factuur voor deze verlenging. Dit gebeurt niet op 1 december, want tijdens die ronde wordt er maar vier weken vooruit gekeken (tot maximaal 28 december).

Toch opzeggen?

Zodra de opzegtermijn verstreken is, is het vanuit de klantenpagina niet meer mogelijk om een product op te heffen. Pas als de factuur voor de verlenging is betaald, komt die optie weer beschikbaar.

In uitzonderlijke gevallen kunnen we een product alsnog opheffen, ook al is de termijn officieel verstreken. Dit is wel afhankelijk van het type dienst waar het over gaat, omdat wij voor sommigen ook een opzegtermijn hebben en wij dus misschien al iets voor je hebben ingekocht.

Vragen staat je altijd vrij. Stuur ons even een ticket via je klantenpagina met de dienst en reden voor opzegging, dan kijken wij wat we nog voor je kunnen doen.

175 of 398 people found this helpful.   


Powered by LiveZilla Live Chat Software